Érelmeszesedés ellen: helyes étrend

(Kortárs)
Az érelmeszedés alattomos betegség, rendszeres mozgással és helyes táplálkozással a folyamata lassítható

Az érelmeszesedés folyamataAz érelmeszesedés (atherosclerosis) ma a harmadik helyen áll a halálokok közül Magyarországon, miközben a tartós rokkantság leggyakoribb előidézője. A megelőzést a rendszeres mozgás mellett a helyes, zsír- és szénhidrátszegény, illetve a mediterrán diétának nevezett étrend is segítheti.

Az agyérbetegségek gyakorisága az életkorral nő, a szklerózis előrehaladásának gyorsaságát a genetikai tényezők mellett környezeti hatások, életmódunk és táplálkozásunk is befolyásolja.

Mit és hogyan együnk tehát?

  • Frisset, frisset, frisset - az évszaknak megfelelően sok zöldséget és gyümölcsöt reggelire, és húsok, halak mellé köretként
  • Gyakran együnk sötétzöldet: brokkolit, spenótot, zöldborsót és pirosat: paradicsomot, céklát
  • Zöldfűszereket: bazsalikomot, kakukkfüvet, mentát, zsályát
  • Hagymát, fokhagymát naponta
  • Grillezett szárnyasokat, halat és egyéb tengeri herkentyűket
  • Sovány tejtermékeket - sajtot, túrót, joghurtot
  • Rizst, durum búzából készült tésztát és teljes kiőrlésű kenyeret
  • Olivaolajat vagy mogyoró-, esetleg repceolajat
  • Krumplit és babféléket, ami jó fehérjeforrás
  • Öblítsük le egy pohár vörösborral
  • Ne feledkezzünk meg a desszertről sem: friss, csonthéjas vagy aszalt gyümölcsöket együnk, esetleg magas kakaótartalmú étcsokoládét.
◄ 

Megnyílt a nemzetközi betegirányító honlap

a magyar, illetve az EU-polgárok határon túli egészségügyi ellátását segítő Nemzeti Kapcsolattartó Pont

www.eubetegjog.hu
Tovább

Itt az egészség az ügy: egeszseg.hu

Az Országos Egészségfejlesztési Intézet elindította honlapját

amelyen, ahogy az MTI tolmácsolta ajánlását: „releváns, az egészségüggyel kapcsolatos információk vannak fent, és ahonnan érdemes tájékozódni”.
Tovább

Uniós jelentés az egészségügyi egyenlőtlenségekről

a várható élettartam és a csecsemőhalandóság terén csökkennek az EU-n belüli különbségek

A legalacsonyabb és a legmagasabb várható élettartam közötti különbség a férfiak esetében 4 év alatt 17%-kal csökkent, a nők esetében 4%-kal az EU 27 tagállamában.
Tovább

Vega fesztivál

Szubjektív mozaik a 17. Vegetáriánus Fesztiválról

Közel az ötvenhez egy információkra nyitott embert már viszonylag kevés dolog tud meglepni, de azért az elmúlt másfél nap alatt hallottam megrázó, elborzasztó, de felszabadító tényeket is.
Tovább

Segítség, idén is kánikula!

Nem menj sehová, ücsörögj a számítógép előtt! Ha 50+ vagy, netán annál is több. Ha teheted, mert nyugdíjas vagy, mert szabin vagy. Már megint itt a kánikula! És ha már a gépnél ülsz, akkor írd meg, hogy 2013-ban hogyan védekezel a hőség ellen!
Tovább

Adni, kapni, megosztani

Hűtőszekrény takarítás, spájzrendezés… Holnap elutazol, kidobhatod, amit nemrég megvettél. Vendégek voltak, de nem ettek meg mindent? Hányszor fordult elő, hogy találtunk otthonunkban felesleges élelmiszert?
Tovább

Jogi káosz póráz ügyben

Eddig is káosz volt abban a kérdésben, hogy hol, mikor, miért, de főként miért nem szabad a közterületen kutyáinkat póráz nélkül vinni.
Tovább

E- egészség

Gyógyító hatása is lehet a közösségi oldalaknak?

Ahogyan nő a felhasználóbarát táblagépek, okostelefonok és más, internetképes eszközök száma, az idősebb felnőttek úgy vesznek egyre aktívabban részt a szociális médiában, például az online közösségi hálózatokban: csetelnek és bekapcsolódnak a fórumok beszélgetéseibe.
Tovább
◄